Cпецпроекти

Як запустити свій інтернет-магазин: покрокова інструкція


77

В інтернеті можна купити все. А отже, і продати. Тому якщо ви замислюєтеся про власну справу (або вже її маєте), варто подумати про онлайн-майданчик для неї. У 2019-му окремі платформи для продажів надважливі: наприклад, такі гіганти, як H&M і Zara, вирішили скоротити кількість своїх офлайнових магазинів і вкладатися в розвиток онлайн-сегменту. Офлайнові ж магазини щоденно сотнями закриваються. 

Але зовсім не обов’язково бути H&M і мати кілька вільних мільярдів доларів, щоб відкрити свій інтернет-магазин. Зробити це можна набагато дешевше і часто навіть самостійно, підібравши оптимальну платформу та розібравшись із налаштуваннями. Разом з Fondy ми створили покрокову інструкцію, яка допоможе зрозуміти, який сайт вам потрібен, що на ньому має бути і де це все знайти.

Свій сайт чи соціальні мережі?

З темпами зростання Інстаграму та Фейсбуку здається логічним, що перший інтернет-магазин варто розміщувати саме там. Це ж так просто: не потрібно купувати домен, перейматися кнопками й просуванням, а для прийому оплат можна використовувати онлайн-інвойси, які можна відправляти клієнтам на email, SMS-кою чи в мессенджері. Просто, проте є ризик залишити свій бізнес на аматорському рівні, хоча і в цьому немає нічого поганого, якщо це збігається з вашими планами. Соціальні мережі – гарна можливість зрозуміти, чи працює бізнес-ідея, не витрачаючи при цьому багато часу та грошей. 

Власний сайт варто обрати, якщо:

  • Ви плануєте масштабувати бізнес. Якщо ви хочете зробити з інтернет-магазину бренд, у нього має бути власний сайт. Сторінка в Інстаграмі може існувати також, але скоріше для реклами основного магазину.
  • Ви хочете автоматизувати процеси. Покупець отримує можливість зробити замовлення й оплатити його навіть о третій годині ночі, а ви будете позбавлені від необхідності відповідати вночі на повідомлення.
  • Ви готові витратити трохи часу на налаштування. Це забере не набагато більше часу, ніж створення магазину в Інстаграмі або Фейсбуці. Але власний майданчик дозволить вести бізнес прозоро, що важливо не лише для вашої податкової служби, але й для клієнтів, які не хочуть купувати товар у сумнівного продавця.

Як запустити інтернет-магазин: інструкція

Покроково розповідаємо, з яких етапів складається створення та запуск власного інтернет-магазину.

1.Обираємо нішу і створюємо концепт.

Із цим, напевно, проблем не виникне, якщо ви вже знаєте, що саме збираєтеся продавати. Концепт проекту (що саме ви будете продавати, як спілкуватися з аудиторією, які системи лояльності впроваджувати) варто продумувати, спираючись на нішу, у якій ви хочете працювати. Для цього треба вивчити свою цільову аудиторію, її смаки й потреби. Також варто подивитися, як ведуть бізнес конкуренти – і в Україні, і закордоном. Які у них сайти? Візуальний контент? Про що вони розповідають? Це все треба знати. 

Якщо плануєте відкрити магазин квітів, то спостерігайте за конкурентами, підглядайте за європейськими флористами, стежте за календарем, щоб активізувати продажі до свят. Будьте актуальними.

2.Створюємо сайт.

Сайт можна створити кількома способами: за допомогою конструкторів сайтів на кшталт Tilda, Wix; за допомогою CMS-систем; шляхом самостійного написання коду сайту.

Сайт, який пишеться «з нуля» програмістом, можна зробити максимально індивідуалізованим. Проте це дорого і складно, та й особливості інтернет-магазину не завжди потребують написання сайту на власному коді. 

Створення інтернет-магазину за допомогою певного конструктора сайтів не потребує спеціальних технічних навичок. Конструктор дозволяє створити повноцінний сайт буквально за кілька годин, але за одним із шаблонів, на більшості платформ їх дуже багато. 

3.Обираємо домен і хостинг.

Домен – це ім’я сайту та його адреса в інтернеті. Домен складається власне з назви сайту та доменної зони, що йде після крапки.

Найпопулярніші доменні зони для інтернет-магазинів: 

  • .ua найпопулярніша доменна зона в межах українського інтернету, але вона потребує реєстрації торгової марки.
  • .com.ua – ця доменна зона найчастіше використовується для комерційних і корпоративних сайтів.
  • .in.ua, .kiev.ua – використовується в тому числі для інтернет-магазинів.

Домен потрібно купити на спеціальному сайті, перед тим перевіривши, чи не належить він комусь іншому. Зробити це можна на сайті imena.ua та подібних ресурсах.

Крім домену вашому інтернет-ресурсу знадобиться ще й хостинг – місце, де зберігатиметься ваш сайт з усіма даними. Вартість хостингу може значно варіюватися залежно від того, наскільки великий і відвідуваний сайт ви створите. Вона може складати як 1$ на рік для зовсім простих сайтів, так і 50$ – для повноцінних великих сайтів з купою фото, кнопок та іншої інформації.

  4.Прописуємо шлях покупця.

Шлях покупця – це кроки, які робить людина перед рішенням про покупку. Найчастіше шлях має такий вигляд: пошук порівняння вибір покупка. Щоб інтернет-магазин працював, необхідно придумати, як залучити покупця, на якому кроці його шляху. Якщо говорити про пошук, подбайте про SEO-оптимізацію, щоб ваш магазин був на перших сторінках у Google-пошуку за відповідним запитом. Важливо, щоб після етапу порівняння покупець усе ж залишився на вашому майданчику. Для цього доведеться вивчити конкурентів і зробити умови продажу кращими, ніж на їхніх майданчиках. Вибір: що він ширше, то більша ймовірність покупки. Ну і найприємніше, а ще найважливіше і найскладніше – це покупка. Для її здійснення доведеться правильно налаштувати надійну, безпечну і зручну платіжну систему.

5.Обираємо спосіб оплати на сайті.

До вибору платіжної платформи потрібно підійти з особливою увагою, адже від неї залежать гроші – ваші і покупців. Процес відправлення грошей за покупку та отримання їх продавцем має бути автоматизованим і простим. 

Інтернет-еквайринг

Система дає змогу розрахуватися власною карткою у спеціальному інтерфейсі на сайті інтернет-магазину. Плюс інтернет-еквайрингу полягає у безпеці, мінус – у його незручності. Для підключення необхідно самостійно створити і підтримувати технічну інфраструктуру зі свого боку. Та й сам процес оформлення договору може бути досить довгим: заповнити заявку, зібрати пакет документів, передати банку і чекати на верифікацію…

Платіжні шлюзи

Шлюз виступає посередником, який обробляє транзакції та маршрутизує платіж. Плюс: шлюз надає єдиний інтерфейс для платежів через кілька банків. Якщо станеться збій, можна буде легко переключитися з одного на інший. Мінус: також довго налаштовувати. Під кожен спосіб прийому платежів компанії доведеться укладати окремий договір, подавати заявку.

Платіжні платформи

Найсучасніший варіант, який об’єднує кілька способів прийому платежів і покупець сам може вибрати, як йому зручніше заплатити. Наприклад, платіжна платформа FONDY дозволяє клієнтам здійснювати оплату за допомогою банківських карток, інтернет-банкінгів і навіть мобільних гаманців Apple Pay та Google Pay. Підключення відбувається легко і швидко. Така система ідеально підходить для малого та середнього бізнесу, оскільки економить час і власника магазину, і, що важливо, покупця – адже чим швидше він зможе здійснити оплату, тим більша вірогідність покупки.

Найпростіший спосіб підключити платіжний агрегатор – розмістити на сайті платіжну кнопку Fondy. Натиснувши на неї, клієнт автоматично переходить на сторінку онлайн-оплати. 

Кнопка може розміщуватися в будь-якому місці сайту, на її підключення потрібно 15 хвилин (треба просто скопіювати html-код і вставити його на сайт). Установка інтуїтивно зрозуміла навіть для новачка. За допомогою кнопки можна приймати платежі з будь-яких платформ: смартфони, планшети, ігрові консолі, комп’ютери – незалежно від того, маєте ви написаний вручну сайт, певну CMS чи блог. За бажання кнопку можна кастомізувати, виходячи з дизайну сайту. Або просто скористатися готовим шаблоном.

Ну і головний плюс платіжної кнопки з погляду шляху клієнта: вона економить час. Покупцеві не треба заходити в банківські додатки, вводити реквізити, потім підтверджувати оплату скріншотами. Це довго, нудно, складно, тому клієнт може просто піти на інший майданчик. 

Інтернет-магазин – це не атавізм, і він справді потрібен бізнесу. Все більше людей переходить до шопінгу у мережі і не варто нехтувати цією частиною аудиторії. Хто знає, можливо, через кілька років офлайн-магазини зникнуть з наших вулиць взагалі? Краще підготуватися до цього заздалегідь. Тим більше, що створення інтернет-магазину – не така вже й складна штука. 

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: