Cпецпроекти

Ресторани, кафе та кав’ярні. У чому різниця


0 1961 15
У нашій постійній рубриці «У чому різниця» ми пояснюємо, чим відрізняються схожі між собою страви та продукти.

Цього разу ми вирішили вийти за межі їжі та продуктів, і разом із новим сервісом бронювання столиків у ресторанах thestol пояснити, чим відрізняються між собою ресторани та кафе.

Почнемо із ресторанів. Цим словом зазвичай називають заклади громадського харчування, де відвідувачам пропонують широкий асортимент страв і напоїв, серед яких можуть бути як прості, так і складні у приготуванні страви.

За розміром ресторани, як правило, — це досить великі приміщення, які мають кілька залів: наприклад, бенкетну залу, VIP-залу або окремий танцювальний майданчик.

Один з основних принципів роботи будь-якого ресторану — наявність офіціантів, у обов’язки яких входить сервірування столу, приймання замовлення, подавання страв і напоїв згідно з етикету, надання рахунку та отримання оплати. Також офіціанти у ресторані можуть надати необхідну консультацію щодо тієї чи іншої страви або напоїв — тобто вони мають досконало знати меню закладу. Відсоток за обслуговування (тобто за роботу офіціанта) можуть автоматично включати до рахунку.

Інтер’єр у ресторанах, як правило, дуже вишуканий: дизайн у певному стилі, якісні та зручні меблі, наявність живої музики, а також розділення приміщення на зону для курців і відвідувачів, які не курять. Столи у ресторанах, як правило, завжди сервіровані, чекаючи на прихід гостей у будь-який момент. Наявність скатертини та полотняних серветок у ресторанах вважається обов’язковою.

Вперше словом «ресторан» заклад громадського харчування назвали десь у 1765 році. Тоді у Парижі продавець бульйонів на ім’я Буланже відкрив заклад, де над входом розмістив таку вивіску на латині: «Venite ad me omnes, qui stomacho laboratis et ego restaurabo vos». У перекладі ця фраза означає «Прийдіть до мене всі стражденні шлунком, і я допоможу вам відновитися».

Столи у ресторанах, як правило, завжди сервіровані, чекаючи на прихід гостей у будь-який момент.

А от першим рестораном, що працював у звичному для нас вигляді — фіксовані години роботи, відвідувачі сидять за окремими столами та вибирають окремі страви з меню — був Grand Taverne de Londres, заснований у 1780-тих роках Антуаном Бовілем. Цей ресторан став першим закладом, у якому «поєдналися чотири предмети розкоші — красиві зали, розумні офіціанти, вишуканий винний льох і добра їжа».

З кафе трохи інша історія. По-перше, у перекладі з французької, слово café буквально означає каву, тобто заклад під назвою café — це місце, де, у першу чергу, можна випити кави. Крім кави у такому закладі можуть подавати чай, сік, алкогольні напої, а також легкі закуски чи будь-яку іншу їжу, що не потребує складного приготування.

Офіціантів у кафе може взагалі не бути. Якщо ж вони і є, то зазвичай підтримують чистоту і порядок за столиками, змінюють попільнички та прибирають брудний посуд після гостей. Також офіціанти у кафе можуть допомогти із вибором страв, але, на відміну від ресторанів, ця функція не є обов’язковою.

У перекладі з французької, слово café буквально означає каву, тобто заклад під назвою café — це місце, де, у першу чергу, можна випити кави.

Інтер’єр у кафе, як правило, досить скромний, а меблі — не обов’язково красиві та зручні, це можуть бути навіть пластикові столи та стільці. Також у кафе допускається відсутність скатертин, а полотняні серветки можуть бути замінені на паперові. Поки відвідувач не зробив замовлення, його стіл залишатиметься порожнім: усі столові прилади, а часто і спеції, йому принесуть разом із замовленням.

Кав’ярні, як місце зустрічей, з’явилися у країнах Середнього Сходу ще у XVI столітті. Зазвичай у таких закладах чоловіки збиралися поспілкуватися, випити кави (як правило, це була кава по-турецьки) або чаю, покурити кальян. Також у таких місцях грали в шахи або нарди, слухали музику або дивилися якісь міні-перфоманси.

Відвідувачів певної кав’ярні раніше, як правило, об’єднували певні спільні інтереси, здебільшого професійні. Так, відомо, що французькі просвітителі Вольтер, Дідро та Руссо часто збирались у паризькому Café Procope, заснованому 1686 року. І саме тут у них народилась ідея першої французької енциклопедії, що мала назву Encyclopédie, ou dictionnaire raisonné des sciences, des arts et des métiers.

thestol — це новий додаток, який дозволяє бронювати столики у закладах Києву. Крім того, за допомогою цього сервісу можна шукати нові заклади, отримувати персональні знижки від різних кафе та ресторанів, а також користуватися акціями на кшталт «щасливих годин» і отримувати запрошення на різні дегустації і тестування нового меню. Крім того, додаток має багато параметрів, які дозволяють фільтрувати заклади за кухнею та різноманітними побажаннями гостяЗавантажити додаток на свій смартфон можна тут.

 

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ Тест редакції bit.ua. Морозиво у кафе-кондитерській Honey
3452 0 0

Наш YouTube-канал

Прокоментувати

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: